Tjek dine kunders kreditvurdering inden i indgår et samarbejde

Det er altafgørende for virksomheden, at de rigtige beslutninger træffes. Det gælder især, når det kommer til salg og økonomi, hvorfor det er vigtigt at vælge sine kunder med omhu.

For at træffe gode beslutninger i forbindelse med kundeudvælgelsen, anbefales det at lave en kreditvurdering af potentielle kunder, inden man indgår et samarbejde.

5 grunde til at tjekke kunders kreditvurdering

  1. Vurder potentielle kunder
    Du kan søge efter en virksomhed gennem Bisnodes system. Her kan du se oplysninger som finansielle bøger, niveauet for kreditrisiko, deres ejerskab og meget mere. Dette vil bestemme kreditværdigheden af ​​enhver, du handler med, for at beslutte hvorvidt et samarbejde er holdbart.
  2. Lær om deres historie og evnen til at betale i fremtiden
    En kreditvurdering vil indikere en virksomheds finansielle historie gennem de regnskaber, den har indgivet, ugunstige oplysninger sammen med deres direktørers og tidligere associerede virksomheders historie.
  3. Overvåg eksisterende kunder og leverandører
    Hvis du arbejder med mere end et par kunder og leverandører, bliver det svært at holde øje med så mange virksomheder på én gang. Overvågning af deres kreditaktivitet kan give dig ro i sindet, når du går ind i forretningsforbindelser. Tilføjelse af dine kunder til en overvågningsliste vil give dig besked om ændringer i deres finansielle status, så du kan være forberedt i stedet for at lade det abrupt påvirke dine aktiviteter.
  4. Undgå kredittab og lange inkassosager
    Ved at stifte bekendtskab med dine kunder og deres finansielle historie på forhånd, undgår din virksomhed store kredittab og inkassosager, der potentielt kan være meget skadelige for forretningen.
  5. Lær deres betalingsmønstre
    Bisnodes kreditvurderinger, hjælper dig med at lære dine kunder og potentielle kunders betalingsmønstre at kende.