Effektiv forretningsgang med online CRM system

Danske virksomheder har i mange år anvendt CRM systemer, der i starten var utroligt kostbare, da de jo skulle skræddersyes til den enkelte virksomheds behov, men i dag er de universale online CRM systemer blevet yderst populære, da de er ekstremt effektive og anvendelige samt billige i pris.

Selve forretningsgangen hos de fleste virksomheder er nemlig temmelig ens, så dermed går de samme processer igen og igen, og hvis man til IT opgaven i virksomheden anskaffer sig et online CRM system, så kan man spare meget tid, idet man undgår dobbeltarbejde, når data skal overføres og indtastes igen i et efterfølgende system. I et online CRM system er alle de normale funktioner integreret, således data kan udveksles på kryds og tværs, hvilket også gør det nemt at trække regnskaber og balancer ud, således man altid har et eksakt og opdateret overblik.

Fordele med et online CRM system

Igennem de sidste mange år er alle virksomheder i stigende grad gået over til IT udstyr til at klare papirgangen lige fra håndteringen af kundeservice til genopfyldning af lagervarer. Man starter med at tilpasse det universale CRM system til netop jeres virksomhedsbehov, dvs. man indtaster de varer og serviceydelser, som firmaet kan levere samt priser og leveringsbetingelser. Der er ikke behov for et stort dyrt netværk med server, da det hele i forvejen kører online på internettet, idet udbyderen af systemet derfor klarer backup og vedligeholdelse.

Man får rigtig meget for pengene ved at anskaffe et online CRM system hos webCRM, da prisen ligger omkring 200 kr. om måneden pr. bruger, og man kan endda teste systemet ganske gratis, så man er sikker på, man har valgt den rette løsning. Med abonnement på et online CRM system slipper man derfor at investere måske 100.000 kr. i softwarepakker, der endda ikke er integreret i et samlet system men arbejder individuelt, således data skal overføres manuelt. CRM systemer kan dermed erstatte de fleste normale softwarepakker som Office, mail, kalender, lagerkartotek, finansprogrammer og diverse logistik programmer.

Funktioner i firmaets IT system

Virksomhederne skal dels kunne klare de daglige opgaver med kundesupport og bestillinger, og desuden skal ledelsen kunne udtrække ønskede statusoplysninger på ethvert tidspunkt, således man nemmere kan tage optimale beslutninger og opnå det bedst mulige driftsregnskab. Et standard online CRM system kan som regel hurtigt og nemt klare alle disse opgaver, men man bør naturligvis stille visse fundamentale krav til et CRM system, der bør indeholde disse funktioner:

  • Have pipelinestyring af kundeordrer.
  • Give omfattende rapporter, balancer og statistikker.
  • Kunne omdøbe navne og felter til den enkelte virksomheds behov.